Synchronisierung zwischen Anki auf dem Desktop und Ankimobile funktioniert nicht

Hallo,

ich habe ein Problem mit der Synchronisation zwischen Anki auf meinem Desktop auf dem Pc und Ankimobile auf meinem IPad. Ich nutze erst seit kurzem Anki und habe auf meinem Windows PC Anki Karten in der Anki Desktop App (Version ⁨25.09.2 (3890e12c)⁩) erstellt und auf auf meinem Laptop gelernt. Nun habe ich mir die Ankimobile App (25.09.) für mein IPad gekauft, um auch unterwegs mit Anki lernen zu können. Ich bin sowohl auf meiner Desktop Version als auch bei meiner Ankimobile Version mit dem gleichen Ankiweb Account eingeloggt. Ich habe viele Image Occlusion Enhanced Karten, mit denen ich lerne. Das war auch mit der ausschlaggebende Punkt, weshalb ich mir die Ankimobile App gekauft habe, da man in der Browser Version von AnkiWeb sich ja leider die Bildkarten nicht anzeigen lassen kann. Ich habe also erst von meinem Laptop alle Karten hochgeladen, um sie anschließend in meiner Ankimobile App herunterzuladen. Ich sehe auf meinem IPad jetzt auch alle Stapel, die ich lerne, doch leider werden die Bilder nicht angezeigt. Ich habe das synchronisieren bereits mehrfach wiederholt und immer gewartet, bis die Synchronisation abgeschlossen war. Leider hat das noch nicht den gewünschten Erfolg gebracht. Erschwert wird das ganze dadurch, dass ich nicht nur mit Stapeln lerne, die ich selbst erstellt habe, sondern dass ich auch Stapeln lerne, die uns von der Fachschaft meiner Universität zur Verfügung gestellt wurden. Dort tritt auch das Problem auf, dass bei Bildkarten nicht das Bild angezeigt wird. Ich bin langsam ein bisschen verzweifelt, weil ich nicht mehr weiter weiß :sleepy_face: Ich würde mich sehr freuen, wenn mir jemand weiter helfen kann! Vielen Dank im Vorfeld!

Hello,

I have a problem with the synchronization between Anki on my desktop PC and AnkiMobile on my iPad. I only recently started using Anki and

created cards on my Windows PC in the Anki Desktop app (Version ⁨25.09.2 (3890e12c)⁩), where I have also been studying them. Now I bought the AnkiMobile app (25.09.) for my iPad so that I can study with Anki on the go. I am logged into the same AnkiWeb account on both my desktop version and my AnkiMobile version.

I study with many Image Occlusion Enhanced cards. This was actually the main reason why I bought the AnkiMobile app, because in the browser version of AnkiWeb you unfortunately cannot view image occlusion cards. So I uploaded all my cards from my laptop first, and then downloaded them in my AnkiMobile app. I can now see all my decks on my iPad, but unfortunately the images are not displayed. I have repeated the synchronization process multiple times and always waited until it was completely finished, but sadly this still hasn’t solved the issue.

The situation is made more difficult by the fact that I’m not only studying with decks I created myself, but also with decks provided by the student association of my university. Those decks have the same problem: the images on the cards do not appear.

I’m slowly getting a bit desperate because I don’t know what else to do. I would really appreciate it if someone could help me! Thank you very much in advance!

If you’re syncing a lot of data for the first time – like all of those images – you may need to sync several timesMedia files may take time to sync - Anki FAQs . That means more than just letting Anki complete the sync of your database, because media continues syncing in the background. See: Cloud Sync - AnkiMobile Manual for how to tell when media syncing is complete.

[I don’t see an AnkiWeb account for the email address you used to post here, so I can’t tell you anything specific about your account.]

If you’re sure everything from your PC has already synced to AnkiWeb, then you can run Check Media on each device to see how close the numbers are for missing/unused. As long as they get closer after each sync, the process is still working.

The best way to speed up this process is to “Delete Unused Media” from your collection. But since you’re mid-sync right now, doing that now will probably result in Anki restoring that media for you. Once your devices are fully in sync, you can do that and clean this up for yourself going forward.