I’ve had these cards for quite some time. They just started erroring though and asking me to run the database check, which doesn’t fix the issue. I have disabled all extensions and still have the same issues. Collection for testing is being uploaded to here: https://drive.google.com/drive/folders/1Hopm8JHHdgrlK418FP4KgGTnrwmjsTXx?usp=drive_link
If I export only the problematic cards in “!優先__0 フィルターデッキ__0.Z 失敗したか?” that are failing the DB check (example: 落差 ) it doesn’t happen after the notes have been exported so I can’t reproduce with a smaller collection unfortunately.
エラー
エラーが発生しました。Shiftキーを押した状態でAnkiを起動してください。この操作により、インストールされているアドオンすべてが一時的に無効になります。
アドオンすべてを無効にすると問題が起こらなくなる場合、メニューの[ツール] > [アドオン] でアドオン管理画面を開き、アドオンを1つまたはいくつか無効にしてAnkiを再起動してみてください。この手順を繰り返し、問題を引き起こすアドオンを特定してください。
問題を引き起こすアドオンを特定できた際は、そのアドオンの作者に問題をご報告いただければ幸いです。
デバッグ情報:
Anki 23.10.1 (fac9e0ee) Python 3.9.15 Qt 5.15.2 PyQt 5.15.5
Platform: Windows-10-10.0.22621
Flags: frz=True ao=True sv=3
Add-ons, last update check: 2023-11-12 20:43:31
Caught exception:
Traceback (most recent call last):
File “aqt.taskman”, line 138, in _on_closures_pending
File “aqt.taskman”, line 82, in
File “aqt.taskman”, line 102, in wrapped_done
File “aqt.operations”, line 127, in wrapped_done
File “aqt.reviewer”, line 434, in after_answer
File “aqt.reviewer”, line 447, in _after_answering
File “aqt.reviewer”, line 227, in nextCard
File “aqt.reviewer”, line 243, in _get_next_v3_card
File “anki.scheduler.v3”, line 55, in get_queued_cards
File “anki._backend_generated”, line 675, in get_queued_cards
File “anki._backend”, line 158, in _run_command
anki.errors.NotFoundError: データベースが矛盾した状態にあるようです。[ツール] → [データベースをチェック] の操作を行ってください。