ERR_CONNECTION_TIMED_OUT from Russia

Still experiencing no access to https://ankiweb.net/ (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT) and no connection to Anki servers on Windows app (142.132.136.175, 162.55.238.74, 162.55.238.75 IP-addresses).
Actually, problems with connections started to occur about 2 weeks ago - same symptoms (no access to ankiweb.net and no connection to servers on windows app).
I tried to write to my ISP, but they didn’t answer anything useful: “it’s not in our area of responsibility, we don’t block anything”.
Perhaps some DNS issues on the host side?
P.S. Trying to access Anki from Russia.

[I split you off to your own topic, because your issue doesn’t seem like it could be related to that server that was offline for a couple of hours and is already fixed.]

Have you tried all the basics – Syncing failed: Connection timed out errors when syncing - Anki FAQs – like:

  • Using a different connection.
  • Turning off proxy, VPN, firewall, antivirus, etc.
  • Increasing your network timeout (Preferences > Syncing) to 90 or 120 sec.
  • Turning off “Synchronize audio and images too” (at least temporarily).
  • Everything else in those FAQ pages, and in the Troubleshooting Checklist – Troubleshooting - Anki Manual .

It is not app related problem. The thing is that all devices in my home network, that connected to my ISP via router, can not access neither https://ankiweb.net/ from browser nor connect to Anki servers on desktop app (to IP addresses, that i wrote above).
It is not even sync specific issue - Anki tries to connect to servers on the start of the app, but fails (connection timeout was seen in System Informer).
Also, some additional information:

  • Connecting to VPN fixes both problems (but it is not an option for me to be always connected to VPN)
  • Problems are not consistent: on some days there is connection to Anki, and on other days there is no connection
  • WinMRT shows that there is a 20-25 percent packet loss somewhere in Europe in the middle of the trace route

Your ISP may not directly be blocking the traffic, but they may be purchasing traffic from a backbone provider that is oversubscribed, having issues, or throttling traffic from Russia. I’m afraid there is nothing we can do from this end.

Уже как две недели я не пользуюсь анки, так как у меня не работает синхронизация. В приложении на компе пишет, что время подключения вышло. Проблема в том, что не работает сайт ankiweb, а точнее он просто бесконечно загружается. Также я недавно переустановил виндовс, может в этом заключается проблема, хотя поначалу анки синхронизировал, а затем перестал. Также я думал, что провайдер не дает зайти на сайт, но на телефоне с той же сетью заходит легко. Также у меня нет антивирусов, точнее был брандмауэр от винды, но я его отключил, и это не помогло. Еще пробовал очищать куки, заходить с впн, заходить через анонимайзер, и в итоге ничего не помогло. Кстати, заметил, что сайт изначально бесконечно загружался, а теперь он успешно загружается, но отображает только белый экран без ничего. Если его попробовать перезагрузить, то будет бесконечная загрузка. Думаю, нормально описал проблему, суть в том, что не заходит на сайт ankiweb.

Roskomnadzor (РКН) completely blocked Hetzner (the hoster Anki uses for ankiweb, addons and sync) in early November. So there is no way around this problem other than using a VPN.
More detailed: Недоступность Hetzner - Russia - NTC


I also have reported about this problem on the Anki Forum: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT from Russia

3 Likes

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.