How Anki handles video/audio playback

I’m not going to do that – for pretty much the same reason I gave you above – How Anki handles video/audio playback - #33 by Danika_Dakika .

If you really want to have highly customized notes/cards, you need to understand this yourself. You can’t just throw up your hands and say, “I didn’t understand, make me 4 more examples, etc.” You are the one who will need to maintain your collection going forward, and there are a lot of little things that could go wrong that you’ll need to figure out solutions for.

You should start at the top of this thread and really focus on the help and links you’ve already been given. I understand that the language barrier is challenging, but there’s not that much you need to know to get this to work for yourself. As I said above, there are likely also resources in Portuguese that could help you with the very basic HTML and CSS.

Tudo bem!Obrigado pelo seu tempo

1 Like

É que quando um video está sendo reproduzido,ao tocar em um audio ele não para.Tenho um video e um audio no nota do lado da frente e as veses o video é grande e não quero quero ouvir todo e toco no outro audio pra ouvir logo.Mas acontece que o outro video nao para,nao finaliza,toca os dois ao meamo tempo

You asked this already:

pois é..Eu já tinha feito perguntas aqui mas não tive a resposta que precisava.Voce só disse que é só tocar no video pra parar.Eu sei disso.Acontece que minhas notas são grandes e fica ruim de toda hora tocar no video e também desconcentra.Gostaria de saber se é possível fazer isso no anki pra celular

That’s the answer though. There is no other way to make that happen.

espera aí.Agora quero falar uma coisa para todos desssa plublicação.Eu inicialmente tinha feito uma publicação aqui.Perguntei como fazer o video/audio reperir automaticamente 5 veses.E Recebi respostas que não cmseguia compreender.Então comecei a perguntar ao chat gpt como poderia fazer isso,e durante dias ele me dava codigos e codigos diferentes pra testar e nada dava certo.Pensava eu será que estou colocando esses códigos também no lugar errado,ou será que é só porque é uma IA e ele tá inventando coisas que não existem?Até que em meio a tantos códigos teve um que deu certo.Só coloquei ele no Tenplate da frente e pronto.Não precisou fazer nada dessas coisas que vocês disseram ai nos comentarios.

Parecia que tava tudo resolvido,mas lembrei também que tem a outra parte,a parte de que “quando um video está sendo reproduzido,ao tocar em um áudio,ele nâo para.” Aí tentei pedir isso pra ele também e como sempre ele deu um código atrás do outro e nada funcionava.Mas aí teve um que funcionou.Foi só colocar no template da frente e pronto

Agora parece que consegui,finalmente ao abri um nota o audio reproduz cinco veses e se tocar em um audio ele para.

porém..Estou desconfiado,com medo.Porque esses códigos funcionam sem eu ter feito todas essas coisas que vocês disseram?Só coloquei no template e pronto?

Você que entendem de código de Anki,é assim mesmo?Quando querem alguma função inventão códigos e códigos até dar certo,ou já tem pronto,o anki dar?O chat gpt disse que esses códigos que ele deu é java script e que quando o anki atualizar pode não funcionar mais.Pois o anki tem restricões com java script que o autoplay WebView bloqueia.E agora o que vou fazer então,vai voltar a dar tudo errado de novo?

vou dar as imgagens dos códigos.Caso queiram testar também pra ver que não estou mentindo

Because Javascript is an advanced feature and so many things can go wrong, Javascript functionality is provided without any support or warranty . We can not provide any assistance with writing Javascript, and can not guarantee any code you have written will continue to work without modification in future Anki updates. If you are not comfortable addressing any issues you encounter on your own, then please avoid using Javascript.
Styling & HTML - Anki Manual

Best of luck to you.

1 Like

There are multiple ways that a problem can be solved. We suggested some possible solutions. ChatGPT suggested other, different solutions. We are glad that ChatGPT’s suggestions worked for you!

Unfortunately, we are not necessarily JavaScript experts who can explain what the code does or why it works. And, because we don’t know exactly what things you tried previously, we are not able to explain why our possible solutions did not work for you. We are sorry if we are not able to provide the explanations you requested.

You might want to learn JavaScript so you can understand what the code does and why it works. If you learn JavaScript then if problems occur in the future, you may be able to fix them yourself. (Or, you could try asking ChatGPT for an explanation of the code it provided to you or for additional help if future problems occur.)

1 Like