Je n'arrive pas à étudier de paquets

Bonjour,

Je n’arrive pas à étudier de paquets qu’ils soient importés ou créé par moi.

J’ai réinstallé et désintallé les paquets et Anki plusieurs fois, vérifié qu’il n’y avait pas de mise à jour.

Quand je clique sur le paquet ça me met un fond vide ou alors ça ne fait rien, c’est comme si je cliquais dans le vide.

Merci de votre aide.

Does the same thing happen when you study the same decks in AnkiDroid/on another device?

If so – it sounds like a problem with the decks themselves. It might help to see a screenshot of what it looks like – for instance, is the screen completely blank top to bottom? You can also try switching between Dark/Light Themes – to whichever one you’re not using.

If not – it still might be a problem with those decks, but let’s check the app. Start with the Troubleshooting Checklist. Try everything, even the things that you don’t think are relevant.

Quelle plateforme utilisez-vous ? Mac, PC (Windows, Linux), Android ?
Lorsque vous cliquez sur « Navigateur de cartes/Card browser» dans le menu, est-ce que la liste des cartes s’affiche ?

Où avez-vous trouvé ce paquet ?
Est-ce que vous pouvez créer des cartes ?

In English:
What platform are you using ? Mac, PC (Windows, Linux), Android?
Does the cards list show up when you click on “Card browser” in the menu?
Where did you find this deck?
Are you able to create cards?

Tout fonctionne correctement avec Ankiweb et Ankidroid.
Ce que j’ai déjà essayé

• désactiver tous les add ons
  • Changer le pilote depuis l’écran des préférences : j’ai essayé Direct 3D, OpenGL, Vulkan et Software
  • Modifier le pilote depuis la ligne de commande
  • installer et désintaller Anki
  • changer de profil, de compte Ankiweb

Quand je clique sur le paquet à réviser ça m’affiche un fond noir. Et quand je retourne dans “Paquets” et que je re-clique dessus ça ne fais rien comme si le logiciel avait crashé.

Toutes les autres fonctionnalités fonctionnent (Parcourir etc)

Mon pc est de la marque Teclast et utilise Windows. J’ai installé la version d’Anki pour Windows 10 directement sur le site Anki. Je peux créer des paquets d’une ou deux carte mais je ne peux les réviser qu’une fois après il y a le même problème que pour le paquet “Anki EDN” que j’ai importé.

Merci de votre aide

Did you restart after each change?

How are you going back to the main Decks screen? By clicking “Paquets/Decks” at the top – or by using a “back” shortcut/mouse action? If it’s a “back” action, that usually won’t work. It loads a cached shell of the page. Click “Paquets/Decks” again to get a freshly loaded page.

Note that there are separate downloads for the x64 architecture (more common) and the ARM architecture. What kind of processor/chip does your computer have and did you install the right one for it?

Only being able to review cards once can be perfectly normal, depending on your settings.

When you create another deck with cards and click it, do you see a regular study screen like this?

If the only study screen that isn’t loading for you is the one for this deck, it seems like it might be a problem with the deck. [Another thing you can try is to click S after you select the deck and get that blank screen – that might start the study session anyway.]

That deck’s description [from your collection synced to AnkiWeb] has a lot more content in it than typical, but that shouldn’t necessarily be a problem, since it looks like straightforward HTML.

When you click the deck name, it should look like this [which works for me in Windows 11, 25.09.4] –